آیا موتورسیکلت ها باید مالیات پرداخت کنند؟

موتورسیکلت ها یکی از راه حل های درمان تراکم ترافیک، آلودگی هوا، و کمبود فضای پارکینگ هستند، با این حال که محرک مالیاتی کمی هستند، اما ما با مالیات بیشتری در این مورد روبرو هستیم.مجمع معافیت مالیاتی لندن یک نمونه بارز از اینکه  چطور موتورسیکلت ها و اسکوتر ها باید معاف از مالیات شوند است. در حال حاضر، هر روزه ۵۵۰۰۰ نفر با موتور یا اسکوتر در لندن تردد دارند.با این حال، اکنون به نظر میرسد موتورسیکلت های قدیمی تر (ناسازگاربا EURO3) ممکن است مجبور به پرداخت طرح پیشنهادی برای تردد در مناطقی تعیین شده (ULEZ) شوند. و در حال حاضر این طرح در پنج شهر بریتانیا از جمله بیرمنگام، منچستر و ناتینگهام برای امتحان اجرا می شود.این اقدام به عنوان آمار جدید ثبت نام انگلستان برای موتور سیکلت ها ۱۲٪ در مقایسه با ماه نوامبر سال گذشته افزایش داشته و بیش از ۷٪ در سال رو به افزایش است. شاید مقامات فکر کردند که فرصت درآمد در حال رشد را دارند از دست می دهند!

موتور سواران مخالفت خود را نسبت به هزینه های پیشنهادی با راه انداختن کمپین رسانه های اجتماعی با نام “ما در لندن رانندگی می کنیم” همه سواران را تشویق به تردد کردند.و در حالی که توان دو چرخ همانند حلزون است(در مقایسه با موتور)، شهردار لندن(( سادیز خان)) برنامه هایی با هزینه ۷۷۰ میلیون پوندی برای طرح های دوچرخه سواری در طول پنج سال آینده اعلام کرده است!در حالی که موتورسواران و کارشناسان حمل و نقل موافق اینند که موتور سیکلت ها و اسکوتر ها راه حل مناسبی برای شهرهای پر جمعیت هستند، اما مقامات بسیار سخت تر متقاعد می شوند.

غیر از مالیات پیشنهادی در انگلستان، پاریس تردد موتورسیکلت های ساخت پیش از سال ۱۹۹۹ را به منظور کاهش سطح آلودگی آنها از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب ممنوع کرده است، برخی از شهرهای آسیایی نیز تردد موتور سیکلت در مناطق داخلی شهر را ممنوع کرده اند و در حال حاضر،کالیفرنیا نیز قانونی مبنی بر دستکاری نکردن موتورسیکلت ها برای مبارزه با آلودگی هوا دارد.همچنین در ملبورن و سیدنی هم صحبت هایی از طرح های ضدترافیکی برای تردد موتورسیکلت ها در مناطق داخلی شهر وجود دارد.بیایید امیدوار باشیم که اگر این کار انجام شود، موتورسیکلت ها و اسکوتر ها از آن معاف باشند.در واقع، آنها باید همچنین معاف از عوارض و هزینه پارکینگ عمومی، برای تشویق بیشتر مردم به استفاده از موتورسیکلت و اسکوترها باشند، که سبب کاهش آلودگی هوا، آزاد کردن فضاهای پارکینگ و کم کردن ترافیک شود.

bike-lanes-motormag-ir

علاوه بر این، در حال حاضر که استرالیا هیچ کارخانه خودروسازی ندارد، خزانه فدرال صنایع خودرو می خواهد تعرفه ۵٪ در تمام خودروهای وارداتی اعمال کند,که موتور سیکلت ها و اسکوترها به چشم مسافرها خیلی جذاب تر آید.همچنین موتورسواران به “تمیزتر کردن” و امن تر کردن موتورهایشان راغب تر شوند.

bus-motormag-ir

1+
مطالب مرتبط به این پست

نظر شما چیست؟