انتقاد موتورسازان از موتورهای انژکتوری

دنیای اقتصاد-با اجباری شدن تولید موتورسیکلت های انژکتور و ممنوعیت تولید کاربراتور ,امیدها برای بهبود آلودگی هوا و همچنین از این که تکنولوژی های جدید وارد بازار ایران می شود بیشتر شده است.اما این کار به مزاق تولید کنندگان موتورسیکلت که بعد تولید سالهای زیاد هنوز به فکر بهبود موتورسیکلت های خود نیستند خوش نیامده است. رییس هیات مدیره انجمن موتور سیکلت ممنوعیت تولید موتورهای کاربراتوری را باعث  بیکاری ۷۰ درصدی کارگران خط تولید و کاهش ۹۰ درصدی شماره گذاری این موتورها می داند.

آقای حجازی می گوید به دلیل تحریم ها نتوانسته ایم صنعت جدید را وارد ایران کنیم.این حرف بعد از آن زده می شود که واردات تکنولوژی از کشور دوست و رفیق چین مداوما در حال انجام است و کل صنعت ایران وابسته به چین است.او همچنین می گوید آلودگی هوای ایران تقصیر موتورسیکلت نیست.همچنین می گوید با روند فعلی چیزی از صنعت موتورسیکلت در آینده باقی نخواهد ماند.سوال اینجاست که حداقل ۴۰ سال است صنعت موتورسیکلت در ایران در حال تولید و فروش است,چرا بعد از این همه وقت موتورسازان به فکر بهبود نیفتاده اند و اکنون که اجباری شده است تازه یادشان افتاده که باید محصولات به روز تولید کنند؟بعد از این همه سال فروش و سودهای هنگفت چرا خودشان به فکر تحقیق و توسعه نیفتاده اند و بزرگترین تغییر در هوندا ۱۲۵ عوض شدن چراغ های آن است؟باید چند نفر دیگر توسط هوندا ۱۲۵ این قاتل ارزان و سیار کشته شوند تا کلا این موتورسیکلت از رده خارج شود؟

0
مطالب مرتبط به این پست

نظر شما چیست؟