تاریخچه ای کوتاه از موتورسیکلت کاوازاکی

شرکت هواپیماسازی کاوازاکی ژاپن در ابتدا تحت نام Meguro ساخت موتورسیکلت های خود را آغاز کردو حتی در موتورهای ابتدایی این شرکت بر روی مخزن سوخت علامت هواپیمای کاوازاکی وجود دارد.بعدها فروشگاه مستقل کاوازاکی برای فروش محصولات افتتاح شد.در سال ۱۹۶۲ مهندسین کاوازاکی پیشرانه چهار زمانه ای را برای اتومبیل های کوچک طراحی کردند که این پروژه با انتقال مهندسین به کارخانه Meguro برای کار بر روی پیشرانه SG و K1 تک سیلندر به اتمام رسید.در سال ۱۹۶۳ این دوشرکت برای ساخت موتورسیکلت ادغام شدند و شرکت موتورسیکلت سازی کاوازاکی رسما آغاز به کار کرد و علامت تجاری اش هم یک پرچم با یک بال بود که تاکنون هم استفاده شده است.

۶۴۰px-kawasaki_h1_mach_iii_500cc

کار بر روی مرگو k1 که یک نمونه کپی از BSA A7 500 سی سی وKawasaki W1 ادامه پیدا کرد.بعدها نسخه k2 این شرکت برای تست به ایالات متحده ارسال شد که بدلیل فقدان نیروی کافی برگشت خورد و در اواسط سال ۱۹۶۰ بالاخره این شرکت موفق به صادرات تعدادی موتورسیکلت شد.در سال ۱۹۶۸ کاوازاکی برای رقابت با هوندا یاماها و سوزوکی موتورسیکلت Kawasaki H1 Mach III را وارد میدان کرد که سهم خوبی هم از فروش موتورهای سبک enduro نصیب این شرکت کرد.از معروف ترین مدل های کاوازاکی می توان به نینجا اشاره کرد.

 

۶۴۰px-bsa_a7_1949

ninja-motormag

0
مطالب مرتبط به این پست

نظر شما چیست؟