دستور جدید دولت برای اتانول “بد”

درکوئینزلند دستوری مبنی بر فروش  سوخت به مقدار معینی برای سوخت زیستی داده شده است، اگرچه این سوخت ها برای بسیاری از موتورسیکلت ها و اسکوترها مضر است.از ۱ ژانویه ۲۰۱۷، کوئینزلند برای تامین ۳ درصد از فروش بنزین خود هر سه ماه مبتنی بر سوخت های زیستی، نیازمند خرده فروشان سوخت خواهد بود که بر طبق دستوری مشابه در NSW می باشد.اگرچه هیچ کس هیچ موتورسواری را مجبور به پر کردن باک موتورش با اتانول نکرده است، مشکل این است که نتایج دستور در برخی از ایستگاه های خدمات سوخت بدون سرب, عرضه سوخت بدون ترکیب اتانول است.در بسیاری از پمپ بنزین های NSW ، شما نمی توانید سوخت بدون سرب استاندارد پیدا کنید و مجبور به استفاده از حق بیمه گران تر و یا E10 با اتانول ۱۰٪ هستید.

photo-motormag

در حالی که دوز عجیب و غریبی از اتانول به صورت منظم تر برای بسیاری از موتورها و بی ام دبلیوهای مدرن و موتورهای آمریکایی خوب است، اما ممکن است در بلندمدت به بقیه موتورها آسیب برساند.اگرچه اتانول ارزان تر است، اما کم کارآمدتر است و نیز در بلندمدت هم مقرون به صرفه نیست، با توجه به اینکه ممکن است به پیشرانه نیز صدمه وارد کند.

این یک تصمیم سیاسی هم برای حفظ محیط زیست و هم تشویق مردم به استفاده از بیو سوخت ها است.اتانول یک نوع الکل تولید شده از تخمیر محصولاتی مانند نیشکر و یا دانه است. در استرالیا، محتوای اتانول در سوخت بدون سرب به ۱۰ درصد (E10) محدود است اما برخی از کشورها، ۸۵٪ و یا حتی در جنوب امریکا بالاتر از آن نیز استفاده می کنند.با توجه به دفتر فدرال صنایع خودرو، تنها موتور  های پس از ۱۹۸۶ و چهارچرخه های ساخته شده توسط ب ام و، هارلی، پولاریس و ویکتوری می توانند با خیال راحت از E10 استفاده کنند. هیچ موتور ژاپنی و محصولات PIAGGIO نمی توانند از آن استفاده کنند.اتانول با کاربراتور و یا تزریق سوخت مکانیکی کار نمی کند. اتانول همچنین حلالی است که می تواند سبب زنگ زدگی مخازن سوخت شود.اما یکی از چیزهایی که برای موتورسواران گیج کننده است عدد اکتان است. (اکتان شاخص توانایی سوخت برای مقاومت در برابر ضربه زدن موتور و یا ایجاد نویز است)

مخالف و موافق اتانول

حامیان اتانول می گویند افزون بر امنیت انرژی از طریق کاهش وابستگی به نفت خارجی و باز زنده ساختن جامعه روستایی، قیمت گاز-سوخت را کاهش می دهد. آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا اعتراف کرده است که اتانول به پیشرانه موتورسیکلت آسیب می رساند و کم شدن دسترسی به آن به همین دلیل و نه به دستور  NSW و کوئینزلند است.

آژانس آمریکا می گوید سوخت مخلوط اتانول دمای اگزوز را افزایش می دهد که می تواند سبب شکست جزئی شود. در حال حاضر، اکثر ایالات آمریکا، تصمیمات خود را تغییر داده اند.

img_motormag

1+
مطالب مرتبط به این پست

نظر شما چیست؟