راه های نگهداری لاستیک موتورسیکلت

x4-01-motormag-ir

تصور کنید تایرهای شما باسرعت بالا نتواند به درستی کار کند.این جمله یاد آور این حرف است که نگهداری و شرایط تایر چقدر برای موتورسوار و حفظ او از خطرات تاثیر گذار است.چند نکته در زیر برای نگهداری لاستیک ها ذکر خواهدشد:

·فشار باد لاستیک یک فاکتور بسیار مهم است.فشار باد کم باعث گرمای بیش از حد و کشسانی تایر شده و به جداره داخلی آن آسیب می زند.

·نشانگرهای دیجیتال اغلب بهتر از نشانگرهای عقربه ای و مدادی هستند.

·بعد از خرید موتورسیکلت آن هم به صورت دست دو حتما بعداز چک کردن قطعات اصلی مثل پیشرانه لاستیک های آن را هم بررسی کنید.

·لاستیکی که پنچری آن گرفته شده به خصوص پنچری بزرگ یا آپارات شده است موقتا می تواند کار کندولی آن را باید موقتی محسوب کرده و به فکر خرید تایر نو بود.

·نشت هوا از راه والو یاهمان محل ورود شلنگ هوا برای باد زدن یکی از عواملی است که باد لاستیک را کم کرده و عمر لاستیک را کم می کنند.تعویض سر والو پلاستیکی با آهنی بهتر است.

· در برخی موارد موتورسیکلت در سرعت های خاصی شروع به لرزیدن می کند که این امر گاها بخاطر بالانس نبودن روی می دهد.

· آج لاستیک حداقل باید ۱ میلی متر باشد و کمتر از این احتمال ترکیدن و لغزندگی را افزایش می دهد.

x7-01-motormag-ir

x10-01-motormag-ir

0
مطالب مرتبط به این پست

نظر شما چیست؟