سختگیری نظارت برسرعت سالانه پلیس آغاز می شود.

پلیس بار دیگر در سراسر کشور در آمار سالیانه خود به موتورسواران هشدار داد که در کریسمس نیروهای آنها بیشتر می شوند.این امر به دنبال افزایش تلفات موتورسیکلت در سال جاری، از جمله شش سانحه در کوئینزلند در هفته گذشته است.در نتیجه، می توانیم انتظار داشته باشیم که دوربین های ضبط سرعت و گشت های پلیس، برای کنترل عبور و مرور و سرعت بالای موتورسواران، در جاده ها مستقر شوند.

این مسئله با گزارشات روزانه پلیس از تعداد جرائم سرعت بالا پیگیری می شود که توسط رسانه های اصلی برای عموم شوکه کننده است.همچنین انتظار می رود که پلیس سرعت را علت بسیاری از تصادفات بیان کند و رسانه ها آن را همین گونه بیان می کنند بدون اینکه بپرسند چگونه به این نتیجه رسیده اند.با این حال، آمار تلفات جاده ای پنهان کردنی نیست.به عنوان مثال، بازرس پلیس فرماندهی جاده کوئینزلند، پیتر فلاندر می گوید در سال جاری تاکنون ۵۹ مورد مرگ و میر ناشی از موتورسیکلت داشتیم که این تعداد در سال ۲۰۱۲، ۵۱ مورد بوده است.

annual-police-speed-motormag-ir

آنچه او اشاره نمی کند این است که ثبت نام موتورسیکلت ۱۶٫۵٪ از ۱۷۰۲۶۰ در سال ۲۰۱۲ به ۱۹۸۴۶۸ در سال جاری افزایش یافته است.وضعیت مشابه این در کشورهای دیگر نیز وجود دارد، اما اجازه دهید به نمونه کوئینزلند کفایت کنیم.در سال ۲۰۱۱، ۴۱ مورد مرگ و میر با موتور سیکلت وجود دارد، در سال ۲۰۱۲ به ۵۱ مورد رسید. پلیس ذکر کرده است که مرگ و میر با موتورسیکلت در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ به ۴۳ و ۳۵ مورد رسیده بود.اگر از نظر آماری بخواهید، می توان گفت که در واقع مرگ و میر نسبت به افزایش ثبت نام موتورسیکلت در طول پنج سال گذشته یک درصد افزایش یافته است.پس تجاوز به حقوق دیگران و سوء استفاده کردن از قانون را بس کنید و به جای ازدیاد دوربین های ضبط سرعت، به دنبال راه حل های جدید باشید.به عنوان مثال، پلیس در مورد گشت زنی برای بی توجهی چه کاری انجام داده است؟

شورای اجرایی موتورسیکلت استرالیا و NSW، و مربی رانندگی سابق پلیس، پیتر ایوانف می گوید منابع پلیس به نسبت حوادث ناشی از سرعت “کاملا غلط” است.او می گوید: “آنها نمی دانند علت واقعی تصادفات چیست زیرا حتی هنگامی که تصادفی می شود، پلیس «علت» آن را «بررسی» نمی کند.”

در حالی که پلیس همچنان به استقرار دوربین های ضبط سرعت بیشتری ادامه می دهد، پیتر، مدیرعامل سابق دانشگاه چارلز استوارت مطالعات پلیس، می گوید بزرگترین قاتل سرعت نیست، بلکه عدم توجه است، که به نظر می رسد پلیس هیچ برنامه ای برای مقابله با این مسئله ندارد.

“تعدد دوربین های ضبط سرعت فقط جلوی سرعت و سبقت موتورسواران را می گیرد و اگر ادعای مقامات جاده ای درست بود، بر این اساس، با وجود اینهمه دوربین های ضبط سرعت، باید تلفات جاده ای کاهش پیدا می کرد، در اصل باید اینطور می بود که نیست. “

road_safety_speed_radars

 

1+
مطالب مرتبط به این پست

نظر شما چیست؟