موتورسنگین هوندا رونمایی شد,Honda CBR1000RR 2017

cbr1000rr-sp-4-motormag

شرکت هوندا به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تولید موتورسنگین سری CBR از موتورسیکلت CBR1000 RR SP وSP2با طراحی جدید رونمایی کرد.برای افزایش عملکرد یک موتورسیکلت سه فاکتور شامل افزایش قدرت پیشرانه,کاهش وزن و کاهش درگ باید لحاظ شود.هوندا در ساخت این موتورسیکلت و برای افزایش عملکرد هر سه فاکتور را در نظر گرفته است.قسمت دماغه موتور نسبت به عقب آن برای رد کردن باد و خزش بهتر موتور ۱۸ میلی متر پایین تر آمده است.در بالای دماغه هم بادگیر شفاف برای رد کردن باد وجود دارد.

cbr1000rr-sp2-6-motormag

باک بنزین تیتانیومی این موتورسیکلت برای نزدیک شدن زانوی موتورسوار ۱۹ میلی متر تغییر کرده است.وزن این موتور برای تغییر در هندلینگ و شتاب ۳۳ پوند کاهش داشته است.در فریم این موتور از آلومینیوم سبک امامقاوم استفاده شده است.هندسه فرمان با ۲۳٫۰۵ شیب , ۳٫۷۸ اینچ پهنا و۵۵٫۳ اینچ فاصله بین دو محور طراحی شده است که به همراه کنترل الکترونیکی مقاومت خوبی در سرعت های بالا خواهد داشت.

cbr1000rr-sp2-motormag-ir

در تعلیق این موتورسیکلت از دوشاخ  ۴۳ میلی متری با کنترل اکترونیکی و کمک های ۳۶ میلی متری در عقب استفاده شده است. واحد کنترل تعلیق یا همان جعبه جادویی اطلاعات تعلیق را از بوش های موتورسیکلت برای کنترل بهتر موتورسیکلت دریافت می کند.در قلب این موتورسنگین پیشرانه ۹۹۹ سی سی چهار زمانه خطی , ۷۶ mm bore و۵۵٫۱ mm stroke مشغول انجام وظیفه است.سرسیلندر در مدل sp2 نسبت به sp به میزان ۱ میلی متر بزرگتر است.همچنین سراگزوز به میزان ۱٫۵ میلی متر بزرگتر است که عمل تنفس پیشرانه را بهبود می بخشد.پیستون ها با پوششی الماس مانند از جنس کربن برای کاهش اصطکاک و از دست دادن قدرت کمتر برای احتراق آب بندی شده اند.

cbr1000rr-sp2

0
مطالب مرتبط به این پست

نظر شما چیست؟