موتورکراس قسمت دوم

در سالهای ۱۹۷۰ و اوایل ۱۹۸۰ ژاپنی ها با تکنولوژیهای برتر مثل پیشرانه های دوزمانه هواخنک و مایع خنک,کمک های دوقلو در عقب و… توانستند مقام های خوبی به دست آورند.در سال ۲۰۰۳ قوانین محیط زیستی جدید کمپانی ها را به فکر گسترش پیشرانه های چهارزمانه انداخت.در سال بعد اکثر کمپانی های بزرگ با پیشرانه های چهارزمانه وارد مسابقات شدند و کمپانی هایی مثل هسکوارنا و کی تی ام با همین پیشرانه ها صاحب مقام شدند. در ادامه انواع کلاس ها و سبک های موتورکراس را بررسی خواهیم کرد.

مسابقات قهرمانی موتورکراس FIM

این مسابقات علاوه بر اروپا در آمریکای شمالی و جنوبی,آسیا ,استرالیا و آفریقا نیز انجام می گیرد.این مسابقات بزرگترین مسابقات موتورکراس در دنیا است.چهار کلاس در این مسابقات وجود دارد که شامل دسته های زیر می شود :

MXGP:موتورهای ۴۵۰ سی سی

MX2:موتورهای ۲۵۰ سی سی

MX3:موتورهای ۶۵۰ سی سی

Women’s MX:موتورکراس بانوان

رقابت ها شامل دو مسابقه که motos نام دارد وزمان ۳۰ دقیقه انجام می گیرد.

قهرمانی موتور کراس AMA

این مسابقات در اواسط ماه می میلادی آغاز و تا انتهای آگوست ادامه می یابد. این رقابت ها شامل بیست راند و بیست مسیر اصلی در سراسر ایالات متحده می شود.این مسابقات شامل سه کلاس  می باشد:

کلاس ۲۵۰ سی سی:۰تا ۱۲۵ سی سی دوزمانه و ۱۵۰ تا ۲۵۰ چهارزمانه

کلاس ۴۵۰ سی سی:۱۵۰ تا ۲۵۰ سی سی دوزمانه و ۲۵۰ تا ۴۵۰ دوزمانه

کلاس بانوان

قسمت سوم 

 

2+
مطالب مرتبط به این پست

نظر شما چیست؟


  1. محمد علی گفت:

    خسته نباشید
    میشه با ۳۰۰ سی سی دو زمانه در کلاس ۴۵۰ مسابقه داد؟

    0
    • admin گفت:

      سلام خیر هدف از دسته بندی در کلاس های مختلف چه در موتورسیکلت چه در ورزش های دیگه,رعایت انصاف و همچنین ملاک قرار دادن مهارت های مسابقه دهندگان در رقابت هاست.

      0