نبرد دو سامورایی:Suzuki GSX-S1000F در مقابل Kawasaki Ninja 1000 درسال ۲۰۱۶

1-motormag-ir

 

در این پست به بررسی موتورسیکلت های سنگین ژاپنی می پردازیم.

شاید قبل از این پست مشخصات این موتورها را در اینترنت دیده باشید ولی الان قصد ما مقایسه بین این دو سامورایی می باشد.هر دوی این موتورسیکلت ها از پیشرانه چهارسیلندر خطی که پکیچ استفاده در خیابان روی آنها نصب است استفاده می کنند.هر دوی آنها اسب بخار زیاد  و قیافه جذاب را به خریداران ارائه می دهند.هر دوی آنها علاوه بر قابلیت های اسپرت و مسابقه, سواری در پیک نیک و گردش را هم به موتورسوار هدیه می دهند. اکنون به مقایسه دقیق تر این دو می پردازیم.

پیشرانه

قلب موتورسیکلت Kawasaki پیشرانه چهار سیلندر خطی با حجم ۱۰۴۳ سی سی, ۷۷mm bore و ۵۶mm stroke همان است که در مدل Z1000 streetfighter هم استفاده شده و دارای دو حالت   Full و Low و همچنین سه حالت کنترل کشش می باشد.کنترل کشش در این موتورسیکلت بنابر خواسته موتورسوار می تواند برای بهبود سوخت رسانی خاموش شود.حداکثر گشتاور این وسیله در ۷۵۰۰ دور در دقیقه بدست می آید. در دور موتور ۶۰۰۰ لرزش شاسی را می توان احساس کرد.

پیشرانه GSX-S1000F’s سوزوکی همان پیشرانه ای است که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ در نسخه های قبلی همین موتور فقط به علاوه تقویت میل بادامک استفاده شده است و دارای حجم موتور ۹۹۹ سی سی چهارسیلندر خطی ۷۳٫۴mm bore و stroke 59mm می باشد.این موتور برخلاف رقیب ژاپنی خود سیستم کنترل پیشرانه ندارد.حداکثر گشتاور در این موتور به کاوازاکی نزدیک است اما از لحاظ اسب بخار با ۱۴۱٫۸ در ۹۰۰۰ دور در دقیقه از رقیب خود جلوتر است.

2-motormag-ir

انتقال قدرت

از لحاظ انتقال قدرت(همان تعویض دنده)هر دو موتورسیکلت عملکرد مناسبی دارند.کاوازاکی موتورسیکلت خود را به سیستم بهبود عملکرد گیربکس مجهز کرده است, انتقال قدرت در دورهای پایین تر برای این موتور بهتر انجام می شود.درگیر شدن دندها برای انتقال قدرت در این موتور آسان است اما به پای سوزوکی نمی رسد.

3-motormag-ir

هندلینگ

سوزوکی در مقابل کاوازاکی احساس بهتر در موقع نشستن,زیرکی و چابکی در هنگام چرخش را به موتورسوار عرضه می کند.اما تعلیق آن با وجود دو شاخ ۴۳mm KYB و کمک مستقل در عقب کمی خشک است.کاوازاکی از دوشاخ ۴۱mm بهره مند است.

4-motormag-ir

ترمز

ترمزهای برمبو در سوزوکی بسیار نرم است و در مواقع لزوم عکس العمل به موقعی دارد.ترمزهای چهار کالیپره و دیسک های ۳۰۰ میلی متری در کاوازاکی به خوبی عمل می کند اما عکس العمل آن به اندازه سوزوکی نیست.

suzuki-gsx-s1000-motormag-ir

سوزوکی

16-kawasaki-ninja-motormag-ir

کاوازاکی

نتیجه گیری کلی

بدون شک سوزوکی پکیج کامل تری را نسبت به رقیب خود در تمام عرصه ها مثل قدرت بیشتر,هندلینگ و سواری بهتر,آرگونومیک تطابق پذیر,ترمز گیری و وزن مناسب تر ارائه داده است.( این نتیجه گیری بنا به تست و سلیقه نویسنده است و ما بدون کم و زیاد آن را ترجمه کرده ایم)

0
مطالب مرتبط به این پست

نظر شما چیست؟